Zmluvné a reklamačné pravidlá

Zásady uplatňovania práv spotrebiteľa v súvislosti s odstúpením od zmluvy, reklamáciou, vrátením tovaru a peňažným plnením

Tieto zásady sa vydávajú v súlade s ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj v súlade s občianskym zákonníkom v platnom znení, a upravujú spôsob a podmienky výkonu práv zákazníka, ktorý nakupuje ako fyzická osoba – nepodnikateľ.

I. Podmienky odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu

Zákazník (ďalej len „spotrebiteľ“) je oprávnený v súlade s § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, ak ide o zmluvu uzatvorenú na diaľku. Spotrebiteľ je povinný uplatniť svoje právo preukázateľne, t. j. doručením písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu predávajúceho alebo prostredníctvom elektronickej pošty na adresu info@basport.sk. Prílohou tohto oznámenia musí byť fotografická dokumentácia preukazujúca, že tovar je v nepoužitom stave, nepoškodený, kompletný a vrátane pôvodného obalu.

Predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať odstúpenie od zmluvy v prípade, že bude zistené akékoľvek poškodenie tovaru, jeho použitie alebo chýbanie niektorej jeho časti. Tovar zaslaný späť bez predchádzajúceho potvrdenia zo strany predávajúceho nebude prijatý. Náklady na dopravu späť hradí spotrebiteľ, v súlade s § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., pokiaľ nebolo dohodnuté inak.

II. Reklamácia vadného tovaru

V prípade, že spotrebiteľ po prevzatí tovaru zistí vadu, je povinný túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 48 hodín od prevzatia tovaru, a to formou písomného oznámenia na e-mail info@basport.sk, pričom je povinný priložiť dôkazové materiály (fotografie vady, popis okolností vzniku vady, číslo objednávky a doklad o kúpe).

Reklamačný proces prebieha v súlade s § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka, pričom predávajúci je oprávnený rozhodnúť o spôsobe riešenia reklamácie podľa povahy vady nasledovne:

  1. ak je to možné, prednostne sa zabezpečí oprava veci,
  2. ak oprava nie je možná alebo by bola neprimeraná, zabezpečí sa výmena veci za nový kus,
  3. len v prípade, že ani oprava, ani výmena nie sú možné, môže spotrebiteľ žiadať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie peňazí.

Predávajúci nie je povinný uhradiť náklady na dopravu tovaru v prípade, že reklamácia nebude uznaná. V prípade uznanej reklamácie podľa vyššie uvedeného postupu môžu byť náklady uhradené výlučne po predchádzajúcej dohode.

III. Výluky z reklamácie

Reklamáciu nemožno uplatniť, ak vada vznikla:

  • mechanickým poškodením tovaru spôsobeným po jeho prevzatí spotrebiteľom,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami prostrediu, pre ktoré je tovar určený,
  • nesprávnym zaobchádzaním, zanedbaním starostlivosti alebo údržby,
  • neodbornou montážou alebo neodborným zásahom,
  • prirodzeným opotrebením tovaru v dôsledku jeho používania,
  • akoukoľvek úpravou tovaru.

IV. Spôsob vybavenia reklamácie

Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 kalendárnych dní od doručenia kompletného reklamovaného tovaru vrátane požadovaných náležitostí. O výsledku bude spotrebiteľ informovaný elektronicky. Spotrebiteľ je povinný počas procesu reklamácie sprístupniť tovar v stave vhodnom na odborné posúdenie. Neúplné zásielky nebudú akceptované.

V. Vrátenie peňazí

Finančné plnenie vo forme vrátenia peňazí je realizované výhradne v súlade s vyššie uvedenými podmienkami, a to bankovým prevodom na účet, ktorý spotrebiteľ uvedie po vyžiadaní. K vráteniu peňazí dochádza výhradne v prípade, že:

  • spotrebiteľ odstúpil od zmluvy v zákonnej lehote a za dodržania všetkých podmienok,
  • reklamovaný tovar nie je možné opraviť ani vymeniť a reklamácia bola riadne uznaná.

Spotrebiteľ nie je oprávnený požadovať vrátenie peňazí v prípadoch, kedy predávajúci zabezpečil opravu alebo výmenu vady.

VI. Záverečné ustanovenia

Tieto zásady nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu zásad bez predchádzajúceho upozornenia. Aktuálne znenie je vždy dostupné na internetovej stránke predávajúceho.


Nákupný košík